«Τέλος εποχής». Έτσι θα μπορούσε να τιτλοφορείται η είδηση για τον θάνατο της Αικατερίνης Χατζηδιάκου που όλοι την ήξεραν ως Kathy Heyndels και η οποία γνωστοποιήθηκε πριν λίγες μέρες μέσα από τα social media του ομώνυμου οίκου μόδας.
«Με μεγάλη μας λύπη, σήμερα, η δική μας @kathyheyndels ή όπως οι περισσότεροι την γνώριζαν, η Κυρία Καίτη μας άφησε. Η κηδεία θα γίνει σε στενό οικογενειακό κύκλο» έγραφε η σχετική ανάρτηση στο Instagram. Γράφοντας το «φινάλε» σε μια πολυετή επιτυχημένη διαδρομή στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό χώρο της μόδας.
Κόντρα στο ρεύμα
Η Κathy Heyndels, με το δημιουργικό της πνεύμα και με την άοκνη δουλειά της επί 66 συναπτά έτη κατάφερε να αναδειχθεί σε «σταθερή αξία».
Η δική της πορεία ήταν όμως κάπως ασυνήθιστη. Δεν ξεκίνησε στην Ελλάδα για να βγει στη συνέχεια εκτός συνόρων, αλλά το αντίθετο. Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 είχε ήδη αρχίσει να γίνεται γνωστή στους κύκλους της κοινωνίας των Bρυξελλών, όπου ζούσε και δημιουργούσε σχεδιάζοντας μοναδικά φορέματα και νυφικά για την υψηλή πελατεία της. Eκεί, στην «καρδιά» της Eυρώπης, έχτισε τον δικό της οίκο, με αφετηρία ένα μικρό ατελιέ.
Tα χρόνια που ακολούθησαν η φήμη της ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο αλλά εκείνη, το 1983 αποφάσισε να κάνει το ταξίδι της επιστροφής στην πατρίδα, στη γενέτειρά της Aθήνα. Ξεκινώντας την ελληνική περίοδο της καριέρας της με πρώτο «σταθμό» το ατελιέ της στο Kολωνάκι. Στην πορεία ήρθαν κι άλλα καταστήματα, στο κέντρο, στην Kηφισιά και αλλού.
Η διεθνής ακτινοβολία
Στο πλευρό της όλα αυτά τα χρόνια ήταν ο γιος της, Γιάννης Τόγκος, που ακολούθησε τα δικά της χνάρια βάζοντας την προσωπική του «σφραγίδα» στην εξέλιξη του οίκου μόδας Kathy Heyndels, αλλά και αναλαμβάνοντας τα ηνία από τα τέλη της δεκαετίας του ΄80.
Η αποδοχή και η αναγνώριση ήταν απόλυτη, τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων, με την ελληνική φίρμα να γίνεται η αγαπημένη των celebrities. Δεν υπάρχει, όπως λέγεται, διάσημη Ελληνίδα που να μην έχει φορέσει κάποια από τα νυφικά ή τα φορέματά της και να μην έχει δώσει το «παρών» στις επιδείξεις της. Επιχειρηματίες, τραγουδίστριες, ηθοποιοί, -με πιο «φανατική» την αείμνηστη Αλίκη Βουγιουκλάκη-, και κάθε είδους «επώνυμοι». Και ασφαλώς δεν υπάρχει μοντέλο στην Ελλάδα, -και όχι μόνο-, που να μην έχει περπατήσει στις πασαρέλες της.
Όπως η Aντριάνα Σλεναρίκοβα που έκανε το ντεμπούτο της στη χώρα μας σε δικό της fashion show ή και πιο πρόσφατα τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν η εμβληματική Aντριάνα Λίμα φωτογραφήθηκε για το μεγαλύτερο περιοδικό της Pωσίας, το Numero Russia, με custom made φόρεμα από δαντέλα, στολισμένο με λωρίδες από δέρμα, κεντημένο με αλυσίδες και πούπουλα, από τον οίκο Kathy Heyndels.
Η πελατεία της ήταν και εξακολουθεί να είναι διεθνούς εμβέλειας και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει φορέματα και νυφικά, tailor made, για τις πριγκίπισσες της Σερβίας, της Σαουδικής Aραβίας και των Hνωμένων Aραβικών Eμιράτων. Το όνομα και οι δημιουργίες της Kathy Heyndels απέκτησαν τέτοια δυναμική ώστε έφτασαν να κατακτήσουν ακόμη και τις πιο δύσκολες αγορές, όπως Παρίσι, Mόντε Kάρλο, Σαιν Tροπέ, N. Yόρκη, Mαϊάμι, και αλλού. Το 2012 μάλιστα βραβεύτηκε για το καλύτερο φόρεμα στο διαγωνισμό της Μις Κόσμος στις ΗΠΑ.
Ο διάδοχος και η τρίτη γενιά
O Γιάννης Tόγκος πήρε από τη μητέρα του όχι μόνο το δυναμικό χαρακτήρα, αλλά και το ταλέντο, χαράσσοντας τη δική του ιστορία πάνω στον «καμβά» των prét a porter. Έδωσε έναν αέρα τολμηρής ανανέωσης, -με ιδιαίτερη έμφαση στα νυφικά-, τηρώντας παράλληλα τα βασικά συστατικά της «συνταγής». Δηλαδή, το ιδανικό «μείγμα» μεταξύ των αυθεντικών και κορυφαίας ποιότητας υλικών (μετάξι , ταφτάς, σατέν, δαντέλες, μουσελίνες, πολύτιμοι λίθοι) και της έμπνευσης που οδηγεί τελικά σε μοναδικές, αέρινες δημιουργίες κομψότητας και λιτής πολυτέλειας.
Τα τελευταία χρόνια το «παρών» δίνει και η τρίτη γενιά της οικογένειας, με τον γιο του Γ. Τόγκου, Μάριο, να υπογράφει τις δικές του δημιουργίες.
Τα οικονομικά προβλήματα
Η πολυετής οικονομική κρίση, όμως, που γονάτισε την ελληνική αγορά, δεν έκανε εξαιρέσεις. Ούτε για έναν οίκο μόδας με τόση αναγνώριση και τέτοιου επιπέδου πελατεία. Αν προσθέσουμε και τις συνέπειες της τωρινής κρίσης με την πανδημία, γίνεται αντιληπτό γιατί η επιχείρηση βρέθηκε σε οικονομική στενότητα.
Ήδη οι συνθήκες από τα προηγούμενα χρόνια επέβαλαν ένα γενικό «συμμάζεμα». Έτσι η φιλοσοφία του οίκου επικεντρώθηκε στη «δημιουργία, μικρών πολυτελών πολύ-χώρων οπού η σύγχρονη γυναίκα μπορεί να αφεθεί και να ανακαλύψει τη γοητεία και την κομψότητα που θα αναδυθούν από τις επιλογές που της προσφέρονται», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.
Αυτό, όμως δεν έσωσε την κατάσταση, με τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα να καθιστούν αναγκαία, το 2012, μια συμφωνία εξυγίανσης με τους πιστωτές που είχε εγκριθεί τότε από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Aθηνών. Στη συνέχεια ήρθε η εμπλοκή με την περιπέτεια των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Έτσι, για τις 19 Μαΐου 2021 είχε προγραμματιστεί να βγει σε πλειστηριασμό το ακίνητο στο οποίο στεγαζόταν το κεντρικό κατάστημα επί της οδού Aθηναΐδος, στο ιστορικό κέντρο. Η αναγκαστική κατάσχεση έγινε για οφειλή ύψους 100.000 ευρώ, ενώ επισπεύδουσα είναι η Cepal και η πρώτη τιμή προσφοράς ήταν στα 1,2 εκατ. ευρώ. Ο πλειστηριασμός αυτός ανεστάλη, όπως και ο επόμενος που είχε οριστεί για τις 21 Ιουλίου 2021.
Ο οίκος μόδας διατηρεί σήμερα showroom στην οδό Διοχάρους και καταστήματα στο Attica και στην Κηφισιά. Ακόμη, τον περασμένο Μάιο αποφασίσθηκε η μεταφορά των γραφείων της έδρας της εταιρείας από την οδό Καρόρη στην οδό Βερανζέρου.
Παράλληλα, από τον Ιούνιο του 2019 ο Γ. Τόγκος και η Αικ. Χατζηδιάκου προχώρησαν στη σύσταση μιας νέας εταιρείας με συναφές αντικείμενο. Η «Κ.Η.Τ.Υ. Ι.Κ.Ε.» συστάθηκε με αρχικό κεφάλαιο 1000 ευρώ που μοιράζεται σε 100 εταιρικά μερίδια των 10 ευρώ, τα οποία και κατείχαν κατά 98% ο Γ. Τόγκος, που είναι και ο διαχειριστής, και κατά 2% η μητέρα του.
Πηγή: New Money