Ο επισήμανε ότι: “οι τάξεις στις πόλεις μπορεί να είναι οι μαθητές στο όριο των 25 αλλά ο αριθμός είναι πολύ μικρότερος στην επαρχία όπου 250 σχολεία έχουν μόλις 1-3 μαθητές.”
Για την αναβάθμιση του προγράμματος με δημιουργικό χρόνο έγιναν 3.360 προσλήψεις και με την επέκταση του Ολοήμερου η μελέτη στο σχολείο θα είναι συνδρομή στην στήριξη της οικογένειας.
Συγκεκριμένα:
Σε κάθε ομάδα σχολείων τοποθετείται ένας (1) Ψυχολόγος κλάδου ΠΕ23. Εντός 5 ημερών από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας καταρτίζει εβδομαδιαίο πρόγραμμα στο οποίο καθορίζεται συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας, σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, κατά την οποία θα ασκεί τα καθήκοντά του, σε κάθε μια από τις πέντε (5) σχολικές μονάδες που έχει τοποθετηθεί. Το πρόγραμμα υποβάλλεται στους διευθυντές των σχολικών μονάδων της ομάδας τοποθέτησης και ο διευθυντής της πολυπληθέστερης σχολικής μονάδας σε μαθητικό πληθυσμό υποβάλλει το πρόγραμμα στο Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης κοινοποιεί το πρόγραμμα στα οικεία.
Το έργο των ψυχολόγων υποστηρίζεται και εποπτεύεται από το οικείο Κ.Ε.Σ.Υ., ο προϊστάμενος του οποίου οργανώνει συναντήσεις των ψυχολόγων για το σκοπό αυτό.
Ο ψυχολόγος υποβάλλει έκθεση στο τέλος της σχολικής χρονιάς στον διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας της αρμοδιότητάς του, όπου περιγράφονται οι δράσειςμτις οποίες έχει οργανώσει, οι ενημερώσεις – επαφές που έχουν πραγματοποιηθεί καθώς και ενέργειες στις οποίες έχει προβεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπουργική απόφαση 142628/ΓΔ4 (ΦΕΚ 3032/2017 τ.Β΄) «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».
Η ανωτέρω έκθεση υποβάλλεται από τον διευθυντή του σχολείου στο οικείο Κ.Ε.Σ.Υ. και φυλάσσεται στο αρχείο του σχολείου.
Ο ψυχολόγος συμμετέχει στο σύλλογο Διδασκόντων και στην Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης Μαθητών, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του και δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (εφημερίες, αναπληρώσεις κ.ά.).
Σχετικά με τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία τόνισε ότι από πρόπερσι έχουν προσληφθεί 4.500 εκπαιδευτικοί και 2.000 φέτος ενώ χαρακτήρισε την ειδική αγωγή πολύ μεγάλο κομμάτι της μεταρρύθμισης.
Οι τελικές εισηγήσεις των ειδικών για το πρωτόκολλο ασφαλείας σχετικά με τον κορωνοϊό αναμένονται εντός αυτής της εβδομάδας, είπε ο κ. Κόπτσης και πρόσθεσε: «Το θέμα των κενών δυστυχώς δημιουργείται ξαφνικά είτε επειδή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία είτε λόγω άδειας, αλλά θεωρούμε ότι η χρονιά θα πάει πολύ καλά με στόχο ούτε ένα κενό».