Σκοπός της λογοθεραπείας είναι η πρόληψη, η διάγνωση και η αντιμετώπιση των δυσκολιών της φωνής, της ομιλίας και της μάσησης/κατάποσης. Η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση τους είναι πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη των γλωσσικών, επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών.
Δεν αρθρώνει σωστά ή αντικαθιστά κάποιο φώνημα με κάποιο άλλο π.χ. λ αντί για ρ, θ αντί για σ.
Ο λόγος του είναι δυσνόητος και δεν γίνεται καταληπτός από τρίτα άτομα.
Το λεξιλόγιο του είναι περιορισμένο, χαρακτηρίζεται «φτωχό» και δεν είναι αντίστοιχο με των συνομηλίκων του.
Χρησιμοποιεί λέξεις ή φράσεις αντί για προτάσεις, πέραν την ηλικία των 3,5 χρονών. Παρουσιάζει λάθη στη δομή του λόγου και τη σύνταξη.
Έχει δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή και στη κατανόηση του κειμένου που διαβάζει.
Αντιμετωπίζει δυσκολίες στο ξεκίνημα της ομιλίας και επαναλαμβάνει φθόγγους και συλλαβές.
Δεν εκτελεί απλές ή σύνθετες εντολές, ανάλογα την ηλικία του, δείχνει να μην κατανοεί αυτό που του λέτε.
Δεν διατηρεί τον διάλογο και οι απαντήσεις του δεν σχετίζονται με τις ερωτήσεις που του κάνετε.
Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί, παρουσιάζει υπερδιέγερση και αντιμετωπίζει δυσκολία στην ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας.
Δεν αντιδρά σε ήχους και ερεθίσματα του περιβάλλοντος.
Δεν σας κοιτά στα μάτια και κάνει επαναλαμβανόμενες, στερεότυπες κινήσεις του σώματος, του κεφαλιού ή των χεριών.
Αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διαχείριση των τροφών και στην κατάποση π.χ. είναι πολύ επιλεκτικό ή δεν μασάει την τροφή του.
Πιτσικάλη Θεοδώρα-Χριστίνα,
Λογοθεραπεύτρια MSc του Πρότυπου Κέντρου Ειδικών Θεραπειών «Παιδίων Πλεύση»
Πηγή: The mamagers.gr