Από τη νέα σχολική χρονιά, τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού θα μπορούν να μάθουν σκάκι όχι σαν μία παράλληλη δραστηριότητα εκτός προγράμματος σπουδών, αλλά ως ένα επιπλέον μάθημα, μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Το σκάκι γυμνάζει τον νου
Το σκάκι θεωρείται άθλημα πνευματικής φύσεως, καθώς γυμνάζει το νου. Η παγκόσμια βιβλιογραφία αποτελείται από πάρα πολλούς τίτλους που αφορούν στη στρατηγική των κινήσεων κατά τη διάρκεια μιας παρτίδας. Όπως σημείωσε ο κ. Ευσταθόπουλος, η ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν αποσκοπεί στην ενδελεχή μάθηση ή την εντατική προπόνηση, αλλά στην εκμάθηση των βασικών κινήσεων και, κυρίως, όπως επεσήμανε, στην επαφή με τις βασικές αρχές.
«Τα παιδιά μέσα από την ενασχόληση με το σκάκι αναπτύσσουν την υπομονή τους, μαθαίνουν ότι δεν χρειάζεται να βιάζεται κανείς να παίρνει αποφάσεις, και ότι για να παίρνει αποφάσεις θα πρέπει να μελετά καλά τα δεδομένα. Δεδομένα, μάλιστα, που στο σκάκι είναι όλα επί τάπητος. Επίσης, το σκάκι μαθαίνει στα παιδιά ότι ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις αποφάσεις του: εάν χάσεις, αυτό οφείλεται στις αποφάσεις που πήρες. Επιπλέον, τους μαθαίνει ότι για να κερδίσεις πρέπει να δουλέψεις, να προπονηθείς. Η επιτυχία σου, στηρίζεται στη δουλειά σου και σε εσένα. Γι’ αυτό ξεκινήσαμε και από τις μικρές ηλικίες», εξήγησε ο κ. Ευσταθόπουλος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Υπομονή, επιμονή και ευθύνη, είναι οι βασικές αρχές με τις οποίες η Ομοσπονδία στοχεύει να φέρει σε επαφή, μέσα από τις παρτίδες του σκάκι, τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού.
«Δεν αποζητούμε να γίνουν όλα τα παιδιά παγκόσμιοι πρωταθλητές», ξεκαθάρισε ο κ. Ευσταθόπουλος, «αλλά όσο περισσότερα παιδιά έρθουν σε επαφή με το σκάκι, όλο και περισσότερα παιδιά θα γοητευθούν, θα συνεχίσουν και, γιατί όχι, θα προκύψουν και πρωταθλητές».
Ως προς το πρακτικό μέρος, οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που θα αναλάβουν την εκπόνηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στην ουσία, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί θα μπορούν να επιλέξουν τα εν λόγω προγράμματα για να τα εντάξουν στη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. «Ο ρόλος της Ομοσπονδίας, των κατά τόπους σωματείων και ενώσεων -περίπου 200 τον αριθμό- είναι να βοηθήσουμε τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς είτε με σεμινάρια είτε με εκπαιδευτικό υλικό, για να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες», ανέφερε ο κ. Ευσταθόπουλος.
Πηγή: iefimerida