Η ιστορία ξεκινά με μια πραγματική απειλή, εκείνη της διαρροής φυσικού αερίου, και τελειώνει με μια υποβόσκουσα απειλή πολύ διαφορετικής φύσης. Ο Γκαλθεράν δοσολογεί τις πληροφορίες αριστοτεχνικά, με τέτοιο τρόπο που ο θεατής ανακαλύπτει σε κάθε στροφή ότι τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά. Μέσα από διαρκείς κλιμακώσεις και ανατροπές, που διαδέχονται η μια την άλλη με σφριγηλό ρυθμό και πινελιές ασυναρτησίας όπως ταιριάζει σε μια αυθεντική κωμωδία, ο θεατής μεταφέρεται από έκπληξη σε έκπληξη και μόνο προς το τέλος, αρχίζει να αισθάνεται την βόμβα που πρόκειται να εκραγεί.
Ο Γκαλθεράν, όπως σε όλα τα έργα του, καταπιάνεται και πάλι με ζητήματα κυρίαρχα στην κοινωνικοπολιτική ζωή, επιλέγοντας καυτά επίκαιρα θεμάτα, τα οποία ανιχνεύει με εκπληκτική ακρίβεια. Στο έργο Η μεγάλη πλεκτάνη, θέτει στο προσκήνιο την πολιτική διαφθορά, τις κακοποιητικές συμπεριφορές, τις απατεωνιές αλλά και τους εξαρτημένους ηλικιωμένους. Χτίζοντας το έργο του γύρω από μια καταγγελία υψηλόβαθμου κυβερνητικού στελέχους, μιλά για την απάτη και διαφθορά όχι μόνο στα ανώτερα κλιμάκια της πολιτικής, αλλά και στην καθημερινότητα του απλού πολίτη. Και το κάνει αυτό όχι με διάθεση καταγγελτική ή καταδεικτική, αλλά με μια πινελιά ελαφρότητας που βάζει τον θεατή σε βαθιές σκέψεις για το ποιο είναι τελικά το σωστό ή το λάθος, το δίκαιο ή το άδικο, ποιος το θύμα και ποιος ο θύτης, καθώς οι ρόλοι εναλλάσσονται διαρκώς ανάμεσα στους πρωταγωνιστές.
Φιλοκτήτης του Σοφοκλή – Σάββατο 3/9 – Θέατρο Ορέστη Μακρή
Η Μαρλένε Καμίνσκι σκηνοθετεί το έργο σε μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση των ηχοτοπίων υπογράφει ο Constantine Skourlis. Στις συνθέσεις του μάλιστα χρησιμοποιεί ένα από τα δύο Halldorobass (έγχορδο μουσικό όργανο ανάδρασης) που υπάρχουν στον κόσμο. Υπεύθυνη για την μουσική διδασκαλία του χορού και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση η Ευαγγελία Βελλή-Κοσμά. Στο νησί της Λήμνου μάς μεταφέρει με τα σκηνικά του ο Γιώργος Γεωργίου και με τους φωτισμούς της η Αλίκη Δανέζη-Knutsen, ενώ τα κοστούμια επιμελείται ο Γιάννης Μετσικώφ.
Πλοκή: Ο Φιλοκτήτης, εγκαταλελειμμένος στην ακατοίκητη Λήμνο λόγω της αγιάτρευτης πληγής του, έρχεται αντιμέτωπος με τους συντρόφους του δέκα χρόνια μετά, όταν επιχειρούν με δόλο να του αποσπάσουν το ανίκητο τόξο του Ηρακλή, καθώς χωρίς αυτό είναι αδύνατη η άλωση της Τροίας, σύμφωνα με τον χρησμό του μάντη Έλενου. Το σχέδιο οργανώνει ο Οδυσσέας και αναλαμβάνει να το φέρει εις πέρας ο ιδεαλιστής Νεοπτόλεμος.
Δεν υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο και η έξοδος από το νησί μοιάζει αδύνατη, εκτός και αν οι τρεις ήρωες μοιραστούν τα μυστικά και τις ιστορίες τους, και ρίξουν φως στις σκιές του παρελθόντος και του παρόντος.
Μια τραγωδία για τον ανθρώπινο πόνο και την εγκατάλειψη, τη σχέση ατομικής συνείδησης και πολιτικής, την προσωπική τιμή και το καθήκον.
Ο Σοφοκλής στον «Φιλοκτήτη» δραματοποιεί ένα επεισόδιο από τον Τρωικό Κύκλο, σύμφωνα με το οποίο ο Οδυσσέας και ο νεαρός Νεοπτόλεμος στέλνονται από τον Αχαϊκό στρατό στη Λήμνο για να φέρουν τον διάσημο τοξότη Φιλοκτήτη στην Τροία. Ο Φιλοκτήτης είχε εγκαταλειφθεί στο νησί πριν από 10 χρόνια εξαιτίας μιας ειδεχθούς πληγής που προκλήθηκε από δάγκωμα φιδιού. Τώρα όμως οι Αχαιοί μαθαίνουν πως σύμφωνα με μια προφητεία, εκείνος και το θεϊκό του τόξο είναι απαραίτητοι για την άλωση της Τροίας. Ο Οδυσσέας έχει ένα σχέδιο, αλλά η επιτυχία του εξαρτάται μόνο από τον Νεοπτόλεμο. Πρόκειται για ένα τολμηρό σχέδιο, με σοβαρές πιθανότητες να αποτύχει. Ωστόσο, η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή, καθώς για τους τρεις άνδρες και τους ναύτες του Νεοπτόλεμου δεν υπάρχει διαφυγή από το έρημο νησί πριν η αποστολή – μια αποστολή που επιτάσσει η μοίρα- εκπληρωθεί.
Γεμάτο συμβολισμούς και μια μεταφυσική φόρτιση, ο «Φιλοκτήτης» είναι από τα τελευταία και πιο πολυεπίπεδα έργα του Σοφοκλή. Εξερευνά με τρόπο εντυπωσιακό τα ηθικά όρια στην επιδίωξη του οφέλους, της αριστείας και της δόξας. Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, αγγίζει το ζήτημα της υποχρέωσης του ανθρώπου απέναντι σε μια θεϊκή βούληση και στην ίδια του τη μοίρα, ενώ μελετά διεξοδικά τον σωματικό και συναισθηματικό πόνο και την συσχέτισή τους με το μυαλό και το πνεύμα.
ΠΕΡΣΕΑΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ της Κάρμεν Ρουγγέρη – Τετάρτη 7/9 – Θέατρο Ορέστη Μακρή
Ωραία που είναι λίγο – λίγο τα παιδιά να γνωρίζουν την μυθολογία μας μέσα από το θέατρο.
Με αυτή τη σκέψη, φέτος η παιδική σκηνή Κάρμεν Ρουγγέρη θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα με την πιο παραμυθένια ιστορία της Μυθολογίας μας.
Ένα παραμύθι που ξεκινάει από τον Δία μεταμορφωμένο σε χρυσή βροχή! Το αγκάλιασμα της χρυσής αυτής βροχής με τη Δανάη, την πεντάμορφη βασιλοπούλα απ’ το Άργος, θα φέρει στον κόσμο ένα μωρό. Ένα θεϊκό μωρό, που μεγαλώνοντας θα γίνει ένας από τους πιο ξακουστούς ήρωες της ανθρωπότητας.
Λίγες μέρες μετά τη γέννηση του, ο Περσέας θα βρεθεί μαζί με τη μητέρα του σε ένα σεντούκι πεταμένο στη θάλασσα. Τα κύματα θα φέρουν το σεντούκι αυτό στη Σέριφο, το πανέμορφο νησί. Εκεί θα τους περισώσει ένας ψαράς ο Δίκτης, που θα τους φιλοξενήσει και θα γίνει αργότερα δάσκαλος, καλός, για το μικρό Περσέα.
Τα χρόνια θα περάσουν γρήγορα όπως τα παραμύθια. Ο Περσέας θα γίνει ολόκληρο παλικάρι και θα αναλάβει να πάει στις γοργόνες, να κόψει το κεφάλι της Μέδουσας. Ο δρόμος θα είναι δύσκολος, γεμάτος περιπέτειες, αγωνία και εκπλήξεις. Εκεί θα συναντήσει τον έρωτα… Σίγουρα κανένας μύθος δεν είναι τόσο παραμυθένιος, όσο ο Περσέας και η Ανδρομέδα.
«Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα – 8/9 – Θέατρο Ορέστη Μακρή Χορηγός Επικοινωνίας: GHETTO MAGAZINE
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε για 2 συνεχόμενα χρόνια η περιοδεία της ανατρεπτικής κωμωδίας η «Μήδεια» του Μποστ, η θεατρική εταιρεία Μυθωδία παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό έργο και συγκεκριμένα το «Ματωμένο Γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη.
Τον κεντρικό ρόλο της μάνας ενσαρκώνει η εξαίρετη Μαρία Τζομπανάκη. Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη και φέρει την υπογραφή του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τους στίχους του Νίκου Γκάτσου! Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο – πρόκληση με έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς-μουσικούς.
Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.
“Μάνα, η Σμύρνη καίγεται” – Κυριακή 11 / Δευτέρα 12 – Θέατρο Ορέστη Μακρή
Χορηγός Επικοινωνίας: GHETTO MAGAZINE
…πρίν χαθούν τα πάντα η οικογένεια μου ζούσε στην ωραιότερη πόλη του κόσμου, την Σμύρνη …Η μάνα μου η Περιστάνη ήταν πολύ όμορφη γυναίκα και κοκέτα, όλες στην Σμύρνη ήτανε κοκέτες.επίσης ήταν και καταπληκτική μαγείρισσα, έφτιαχνε το καλύτερο Χουνκιάρ Μπεγιεντί γιατί μόνο αυτή ήξερε να το φτιάχνει κατά πως πρέπει. Ο πατέρας μου ήταν τίμιος άνθρωπος,καλόκαρδος και πραγματικός χριστιανός. Ο Γιωργής μου ο αδελφός μου, παιδί μάλαμα και όμορφο παλικάρι, έξυπνος και δουλευταράς,τον αγαπούσα πολύ. Εμένα μου που με έχανες που με έβρισκες χανόμουν στην κουζίνα με την γιαγιά ,χανόμουν μες τις συνταγές…Η ζωή κυλούσε όμορφα με γλέντια, έρωτες, μυρουδιες, έτσι ήταν η Σμύρνη κοσμοπολίτισσα φωνακλού και μερακλού…Πριν ξεσπάσει η βία.
Η Μικρασιατική Καταστροφή είναι μια ιστορική στιγμή που μας έχει σημαδέψει… Είναι πληγή που δεν κλείνει. Όσες γενιές κι αν περάσουν η πληγή αυτή μένει ανοιχτή. Μια θεατρική παράσταση φτιαγμένη από μαρτυρίες και αληθινά γεγονότα. Σμίξαμε τους ηθοποιούς του θεάτρου Περι-Τεχνών με την συμμετοχή απλών ανθρώπων θέλοντας έτσι να τιμήσουμε αυτόν τον λαό που τόσο άδικα ξεριζώθηκε, που τόσο άδικα χάθηκε….
«Δε θέλω να κοιμηθώ γιατί έχω τη προαίσθηση ότι αν κλείσω τα μάτια μου στο σκοτάδι και αφεθώ στον εαυτό μου, η ψυχή μου θα βγει από το σώμα»
Το θέατρο Περι-Τεχνών Χαλκίδας παρουσιάζει την θεατρική παράσταση “Μάνα, η σμύρνη καίγεται” την Κυριακή 11 και τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου ώρα 20.30 στο Θέατρο Ορέστης Μακρής.
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ – Σάββατο 17/9 – Θέατρο Ορέστη Μακρή
Την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, παρουσιάζει η 5 η Εποχή Τέχνης σε συνεργασία με την Ars Aeterna. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 19 και 20 Αυγούστου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου και θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Ερμηνεύει ένα εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών.
Λάζαρος Γεωργακόπουλος (Αγαμέμνων), Παντελής Δεντάκης (Πρεσβύτης – Αγγελιαφόρος), Ιωάννα Παππά
(Κλυταιμνήστρα), Μαρία Πετεβή (Ιφιγένεια), Άκης Σακελλαρίου (Μενέλαος), Γιώργος Χρυσοστόμου
(Αχιλλέας), Ιουλία Γεωργίου, Σοφία Κουλέρα, Ειρήνη Λαφαζάνη,
Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Βικτώρια Φώτα.